Czytanie globalne. Gęś i kos

Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2021
Autor: Maria Trojanowicz-Kasprzak
Format: 210x210x3 mm
Liczba stron: 24
12 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
EAN:
9788365915856
Czas wysyłki:
48 godzin
12,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze
Nasz najmłodszy Czytelniku!
Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :)
***
Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć.
Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów.
Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie.
Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą.