Publikacja przeznaczona do praktycznej nauki zawodu technik ekonomista w zakresie kwalifikacji A.35. Prowadzenie działalności w organizacji. Dzięki tej publikacji uczeń może kształtować umiejętności praktyczne związane z wykonywaniem typowych prac biurowych; poznawać rodzaje sprzętu biurowego i sposób jego obsługi oraz metody organizacji stanowiska pracy biurowej.
W kolejnych rozdziałach została przedstawiona korespondencja biurowa: zasady redagowania pism, elementy składowe pisma oraz rodzaje i budowa blankietów korespondencyjnych. W następnych szczegółowo omówiono korespondencję związaną ze stosunkiem pracy, pisma handlowe, a także zasady przyjmowania i wysyłania korespondencji oraz jej archiwizowania. Przedstawiono również sposób organizowania i przygotowania spotkań służbowych (czynności związane z organizowaniem zebrania, takie, jak: harmonogram spotkania, sprzęt techniczny, materiały i dokumentacja niezbędna do obsługi zebrania). W ostatnich dwóch rozdziałach omówiono zagadnienia dotyczące obowiązku przestrzegania tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych oraz zasady i normy zachowania w miejscu pracy (kultura osobista w miejscu pracy, skuteczne komunikowanie się, sztuka negocjowania i rozwiązywania konfliktów).
W publikacji zostały zamieszczone karty pracy zawierające ćwiczenia i zadania praktyczne. Publikację można wykorzystać do przygotowania uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w ramach kwalifikacji A.35.
Komentarze