Wiedza tajemna. Zakazana armia. Anglia, obóz w Kruczej Przystani, IX wiek. Edward, klasztorny kopista, porwany przez Eivor, potężną władczynię wikingów, stara się odkryć, co się stało z jego bratem Ecbertem... Wśród pism zaginionego znajdowały się przedziwne pergaminy zapisane w hermetycznym języku. Wygląda na to, że w listach była mowa o praktykach okultystycznych, ale nikt nie wie, kto je przysłał. Edward kiedyś już widział podobne znaki w pracowni Hythama, mędrca, który wziął go pod swoją opiekę. Hytham jest członkiem tajnego zakonu Ukrytych, który mógłby odpowiedzieć na pytania Edwarda i dać mu to, o czym marzy: wolność i wiedzę. Zabarwiona ezoteryką powieść graficzna pełna przygód rozgrywających się w średniowiecznej scenerii. To pierwszy tom, który powstał dzięki współpracy Ubisoftu i wydawnictwa Glnat. W tej historii, niezależnej od najnowszej części gry "Assassin's Creed Valhalla", ale z nią związanej, Mathieu Gabella i Paolo Traisci wykorzystują to, co najlepsze w tym uniwersum: nie brakuje tu akcji i tajemnicy, braterstwa i zdrady, historii i mitów...
Komentarze