Opis produktu
Cechy
Komentarze
W 1963 roku Ford, słynny amerykański konstruktor, starał się zmienić
wizerunek swojej marki i zdobyć grupę nowych klientów osoby młodsze
i dynamiczne. Nowa strategia opierała się na zdobyciu uznania i sukcesach w sportach
motoryzacyjnych, gdzie od lata swą reputację budowali europejscy
konstruktorzy i producenci. Celem ostatecznym było pokonanie Ferrari w Europie, na torze w Le Mans!
Najlepsi inżynierowie pracowali nad nowym modelem GT40, aby zdążyć na
edycję 24-godzinnego wyścigu w 1964 roku. Szybkie, ale zawodne Fordy
niestety dość wcześnie ustąpiły miejsca niezwykłym Ferrari 275 P.
Amerykanie nie powiedzieli jednak ostatniego słowa i wrócili w
kolejnych latach! Tym oto sposobem od 1964 do 1967 roku dwa biura
konstrukcyjne nie przestawały rzucać sobie wyzwań, a ich pojedynek
stał się jednym z najbardziej legendarnych okresów wyścigu w Le Mans!
wizerunek swojej marki i zdobyć grupę nowych klientów osoby młodsze
i dynamiczne. Nowa strategia opierała się na zdobyciu uznania i sukcesach w sportach
motoryzacyjnych, gdzie od lata swą reputację budowali europejscy
konstruktorzy i producenci. Celem ostatecznym było pokonanie Ferrari w Europie, na torze w Le Mans!
Najlepsi inżynierowie pracowali nad nowym modelem GT40, aby zdążyć na
edycję 24-godzinnego wyścigu w 1964 roku. Szybkie, ale zawodne Fordy
niestety dość wcześnie ustąpiły miejsca niezwykłym Ferrari 275 P.
Amerykanie nie powiedzieli jednak ostatniego słowa i wrócili w
kolejnych latach! Tym oto sposobem od 1964 do 1967 roku dwa biura
konstrukcyjne nie przestawały rzucać sobie wyzwań, a ich pojedynek
stał się jednym z najbardziej legendarnych okresów wyścigu w Le Mans!
Komentarze