Synergistic Application of Metaphorical and...

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2023
Autor: Anna Stwora
Format: 171x247 mm
Liczba stron: 452
118 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
EAN:
9788322641705
Czas wysyłki:
48 godzin
118,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze

Celem monografii jest analiza metafory i humoru współwystępujących w multimodalnej reklamie prasowej - w języku polskim i angielskim. Punktem wyjścia refleksji jest zwrócenie uwagi na podobieństwa konceptualne w sposobach konstruowania i rozumienia zarówno humoru jak i metafory, które autorka wiąże z teorią integracji pojęciowej. Analiza zebranego materiału reklamowego pozwala przyjrzeć się synergicznemu działaniu obu zjawisk. Co więcej, badaniu poddane zostają odczucia respondentów dotyczące atrakcyjności wybranych reklam oraz stopnia ich zabawności. Uzyskane rezultaty pomagają odpowiedzieć na pytanie, jak uczestnicy badania rozumieją mechanizmy humoru i metafory w reklamie, co pozwala na zidentyfikowanie podobieństw i różnic między przykładami z każdej grupy językowej.