Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu..

Helion
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2021
Autor: Jon Yablonski
Data premiery: 2021-08-31
Format: 208x140 mm
Liczba stron: 144
48 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
Producent:
EAN:
9788328380547
Czas wysyłki:
48 godzin
48,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze
Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.
W książce:
prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu
modele predykcyjne i heurystyka UX
nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii
UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!