Limpact des nouvelles technologies sur les ...

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2015
Autor: Ewa Półtorak
Format: 242x176 mm
Liczba stron: 272
57 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
EAN:
9788380123410
Czas wysyłki:
24 godziny
57,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze

Przedmiotem refleksji Autorki jest ocena możliwości, jakich dostarcza wykorzystanie nowych technologii w procesie ewaluacji postępów ucznia w nauce języka obcego. W centrum zainteresowania znalazła się analiza procesu pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych (tzw. feedbacku), stanowiącego jeden z kluczowych elementów oceniania kształtującego, nazywanego także formatywnym. Głównym celem zaproponowanych w książce badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy w procesie oceniania przekazywanie/pozyskiwanie informacji zwrotnych drogą elektroniczną przynosi takie same korzyści, zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia, jak stosowanie tradycyjnych technik? Zaplanowane badania dotyczyły przede wszystkim procesu nauczania/uczenia się języka obcego na poziomie podstawowym, odpowiadającym poziomom A1 i A2 (według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego) i zostały przeprowadzone na osobach rozpoczynających naukę języka francuskiego jako co najmniej drugiego języka obcego po języku polskim (ojczystym) i języku angielskim. Ewa Półtorak, doktor nauk humanistycznych w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego. Specjalista w zakresie glottodydaktyki. Interesuje się wykorzystaniem nowych technologii w procesie nauczania/uczenia się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem procesu nauczania/uczenia się języka francuskiego jako drugiego języka obcego. Swoje prace naukowe publikuje w takich seriach wydawniczych jak Neofilolog, Synergies Pologne czy Glottodidactica.