Opis produktu
Cechy
Komentarze
W drugim tomie nowej serii Broń i Wyposażenie Wojska Polskiego przedstawiono szczegółowy opis programu modernizacji wieloprowadnicowych wyrzutni rakietowych BM-21 Grad wprowadzonych do uzbrojenia Wojska Polskiego pod koniec lat 60. XX
wieku. Program taki był realizowany na zamówienie MON od 2006 r. przez konsorcjum kierowane przez Hutę Stalowa Wola. Dotychczas do standardu WR-40 Langusta przebudowano jedynie 75 z ogółem 150 wyrzutni BM-21 Grad, jakimi dysponowało WP. Jako podwozie wybrano polski pojazd Jelcz CZ 662D.35 o układzie napędowym 6x6. W 2015 r. konsorcjum kierowane przez HSW przedstawiło
MON znacznie nowocześniejszą wyrzutnię rakietową WR-40 Langusta II na podwoziu Jelcz 8x8, lecz dotychczas nie wzbudziła ona zainteresowania decydentów wojskowych. Tekst zilustrowano kilkudziesięcioma zdjęciami oraz ok. 30 grafikami 3D. W zamieszczonym na końcu tomiku komentarzu A. Zasieczny poddał druzgocącej krytyce sposób realizacji przez MON oraz załozenia programu WR 40 Langusta.
wieku. Program taki był realizowany na zamówienie MON od 2006 r. przez konsorcjum kierowane przez Hutę Stalowa Wola. Dotychczas do standardu WR-40 Langusta przebudowano jedynie 75 z ogółem 150 wyrzutni BM-21 Grad, jakimi dysponowało WP. Jako podwozie wybrano polski pojazd Jelcz CZ 662D.35 o układzie napędowym 6x6. W 2015 r. konsorcjum kierowane przez HSW przedstawiło
MON znacznie nowocześniejszą wyrzutnię rakietową WR-40 Langusta II na podwoziu Jelcz 8x8, lecz dotychczas nie wzbudziła ona zainteresowania decydentów wojskowych. Tekst zilustrowano kilkudziesięcioma zdjęciami oraz ok. 30 grafikami 3D. W zamieszczonym na końcu tomiku komentarzu A. Zasieczny poddał druzgocącej krytyce sposób realizacji przez MON oraz załozenia programu WR 40 Langusta.
Komentarze