Fortepian w twórczości Witolda... + 2CD

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2013
Autor: Agnieszka Kopińska
Format: 208x176 mm
Liczba stron: 144
34 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
EAN:
9788322621530
Czas wysyłki:
24 godziny
34,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze

100/100 LUTOSŁAWSKI - rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego - książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie Rok Witolda Lutosławskiego. Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utworów fortepianowych i kameralnych Witolda Lutosławskiego rozwija wątek podjęty przez samego kompozytora - spojrzenie na dzieło muzyczne z punktu widzenia odbiorcy. Będąc próbą podsumowania odkryć z dziedziny psychoakustyki i psychologii muzyki przydatnych w praktyce wykonawczej muzyki współczesnej, eksploruje jednocześnie rozległe możliwości zastosowania podejścia percepcyjnego, definiując efektywne i uniwersalne środki wyrazu artystycznego użyteczne w szeroko pojętym wykonawstwie muzycznym. Publikacja jest adresowana do grona muzyków oraz osób pozostających pod urokiem sztuki Witolda Lutosławskiego, ale także do wszystkich czytelników zafascynowanych tematem percepcji muzycznej i możliwościami praktycznego wykorzystania jej mechanizmów w kreowaniu muzyki. Punktem wyjścia rozważań jest przedstawienie oddziaływania określonych środków kompozytorskich na odczucia słuchacza, dlatego podjęta tu tematyka może stanowić inspirujący materiał także dla twórców nowej muzyki. "Autorka z dużą dozą odwagi podejmuje fundamentalną dla wykonawstwa i odbioru dzieła muzycznego tematykę, która - co paradoksalne - rzadko jest w tak dogłębnej formie podejmowana w akademickiej dydaktyce instrumentalnej. () O wartości jej pracy stanowi także różnorodność spojrzeń na percepcję () dzieła muzycznego poprzez każdy z elementów triady: kompozytor - wykonawca - słuchacz. () podkreślić należy również dydaktyczne walory pracy, która może być pomocna w kształceniu akademickim. Przetransponowanie idei tu zawartych może istotnie wpłynąć na wzbogacenie posiadanych środków wyrazu młodego muzyka zagłębiającego się w wykonawstwo muzyki XX w. a także istotnie poszerzyć wiedzę studentów teorii muzyki i muzykologii." (z recenzji wydawniczej prof. AM w Katowicach Zbigniewa Raubo).