Książka podsumowuje 20 lat pracy prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek nad Symultaniczno-Sekwencyjną Nauką Czytania(R). Publikacja jest jedynie przystankiem w ciągłym rozwoju metody i mamy nadzieję, że wkrótce pojawią się nowe opracowania poszerzające wiedzę o Metodzie Krakowskiej(R).
Rynek wydawniczy pełen jest publikacji dla dzieci zawierających informację, że zastosowano metodę sylabową. Cieszy nas malejące zainteresowanie głoskowaniem, a wzrost popularności nauki czytania sylabami, ale to szczegóły decydują o efektywności. Nie wystarczy, że autor zaznaczy poszczególne sylaby różnymi kolorami. Metoda symultanicznosekwencyjna zawdzięcza swą skuteczność unikalnej strukturze, która naśladuje rozwój mowy i stanowi najkorzystniejszy dla percepcji dziecka plan nabywania umiejętności czytania. Każdy etap nauki umożliwia dokonanie kolejnego kroku, a proces ten przebiega zawsze według opracowanego w badaniach naukowych schematu. Jeśli doprawimy każdą chwilę nauki solidną szczyptą radości i zabawy, może zdarzyć się, iż młody człowiek nawet nie zauważy, że opanował umiejętność czytania. Kiedy nauka wiąże się z dobrymi emocjami, dziecko w wieku szkolnym samodzielnie sięga po książkę, która staje się wspaniałą rozrywką i motorem dalszego rozwoju.
Ponad 300 zdjęć, oraz prawie godzina ekskluzywnych materiałów multimedialnych dostępnych po zeskanowaniu umieszczonych w książce kodów QR.




Komentarze