Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Do książki zostały dołączone gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Arkusze te znajdują się w części książki zatytułowanej "Aneks", można je także pobrać na swój komputer w celu edycji i samodzielnego wydrukowania.
Komentarze