Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.
Arkusze umożliwiają:
- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia
- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej
- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.
Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":
1. Ja - członek rodziny:
- moja rodzina
- moje miejsce zamieszkania
2. Ja - uczeń:
- moja klasa
- moja szkoła
3. Ja - w rozmowie
4. Ja - członek społeczności lokalnej.




Komentarze