Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
![(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela...](/files/_product/317997/__product_tiny/557668.jpg)
![(Nie)przygotowani. Metafora szkoły w polskiej...](/files/_product/276425/__product_tiny/564834.jpg)
![(Nie)typowe Święta. 600 zabaw z grupą dzieci](/files/_product/284490/__product_tiny/534260.jpg)
![100 kart pracy z ćw. korekcyjno-kompensacyjnymi](/files/_product/286816/__product_tiny/524752.jpg)
Komentarze