Opis produktu
Cechy
Komentarze
Autor Skąd się biorą dzieci? kładzie duży nacisk na rolę rozmowy w wychowaniu. Jak czytamy w książce:
Do całej naszej wiedzy, do systemu przyjętych wartości, ostatecznie też i do wiary, dochodzimy w procesie wychowania w dialogu ze światem ludzi dorosłych. To rozmowa, to dialog w najszerszym znaczeniu tego słowa, jest tym środkiem, dzięki któremu rozwija się nasze człowieczeństwo. W oddziaływaniu wychowawczym dialog, rozmowa, jest istotnym czynnikiem. I chodzi tu nie tylko o samą wiedzę przekazywaną w dialogu, ale i o to, że w dialogu dziecko doświadcza akceptacji ze strony rodziców, doświadcza tego, że rzeczywiście liczy się ono i w ich oczach, i w ich życiu. Gdy jakaś dziedzina życia ludzkiego nie stanowi przedmiotu rozmowy, dialogu, to nie jest w niej możliwe dojście do pełni człowieczeństwa, gdyż dziedzina ta nie może wejść w całość życia osobowego człowieka.
Do całej naszej wiedzy, do systemu przyjętych wartości, ostatecznie też i do wiary, dochodzimy w procesie wychowania w dialogu ze światem ludzi dorosłych. To rozmowa, to dialog w najszerszym znaczeniu tego słowa, jest tym środkiem, dzięki któremu rozwija się nasze człowieczeństwo. W oddziaływaniu wychowawczym dialog, rozmowa, jest istotnym czynnikiem. I chodzi tu nie tylko o samą wiedzę przekazywaną w dialogu, ale i o to, że w dialogu dziecko doświadcza akceptacji ze strony rodziców, doświadcza tego, że rzeczywiście liczy się ono i w ich oczach, i w ich życiu. Gdy jakaś dziedzina życia ludzkiego nie stanowi przedmiotu rozmowy, dialogu, to nie jest w niej możliwe dojście do pełni człowieczeństwa, gdyż dziedzina ta nie może wejść w całość życia osobowego człowieka.
Komentarze