Publikacja Funkcjonowanie społeczne. Poziom 2 zawiera karty pracy rozwijające umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego, przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiał dotyczy zagadnień związanych z uczniem, a także tematów związanych z bliższym i dalszym otoczeniem ucznia. Karty pracy rozwijają funkcje percepcyjno-motoryczne, doskonalą procesy emocjonalno-motywacyjne i poznawcze, technikę czytania, pisania, komunikowania się, wzbogacają słownictwo i ćwiczą myślenie przyczynowo-skutkowe.
Tematyka publikacji:
ja zagadnienia związane z uczniem, jego emocjami i odczuciami, myślami i planami, a także miejscem w przestrzeni społecznej,
ja i inni tematy odnoszące się do relacji z innymi osobami w otoczeniu ucznia (dom, szkoła, instytucje i miejsca publiczne),
ja i inni w świecie poszerzenie wiedzy o funkcjonowaniu w bliższym i dalszym otoczeniu (np. bezpieczeństwo,
zasady, podróże, Polska).
Cele publikacji: rozwijanie m.in. funkcji percepcyjno-motorycznych, procesów emocjonalno-motywacyjnych, funkcji poznawczych, techniki czytania, pisania i komunikowania się oraz słownictwa i myślenia przyczynowo-skutkowego.
Seria Funkcje psychofizyczne na poziomie 2 wspiera uczniów ze SPE w klasach 48, w tym z dysleksją w codziennej pracy w szkole. Publikacje z serii rozwijają funkcje poznawcze, poszerzają słownictwo czynne i bierne, ćwiczą umiejętności wypowiedzi i komunikowania się, mają wzbudzać zainteresowanie światem, motywować do wykonywania i kończenia zadań, ćwiczyć motorykę małą.
Komentarze