Szkolny system przeciwdziałania przemocy rówien.

Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o.
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2019
Autor: Andrzej Kołodziejczyk, Jim Larson
Format: 20
Liczba stron: 149
47 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
niedostępny
EAN:
9788363766535
Czas wysyłki:
48 godzin
47,99 zł
Powiadom o dostępności
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze
Autorzy prezentowanej książki Jim Larson i Andrzej Kołodziejczyk to wybitni specjaliści w zakresie problematyki przemocy w szkole. Jim Larson jest autorem i współautorem dwóch książek na ten temat, Najpierw pomyśl i Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem. Zostały one przetłumaczone i wydane w Polsce przez Fraszkę Edukacyjną. Profesor Larson kilka razy odwiedził Polskę i prowadził warsztaty z nauczycielami.
Na podstawie tych dwóch książek powstał program szkolenia polskich nauczycieli. Został on zaprezentowany w omawianej książce.
Andrzej Kołodziejczyk jest socjologiem, trenerem-superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, współautorem programu wychowawczo-profilaktycznego Spójrz inaczej. Jest też autorem licznych warsztatów i treningów dla nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych itp. Prace te są poświęcone problematyce agresji i przemocy, motywowania do zmiany zachowania i zespołów interdyscyplinarnych.
Szkolni dręczyciele nie atakują pod wpływem emocji. Dobrze wiedzą, co chcą osiągnąć. Planują swe działania na zimno, by zyskać władzę nad słabszymi, aprobatę ze strony koleżanek i kolegów, a przez to panowanie nad grupą.
Badania i obserwacje pokazują negatywny wpływ szkolnego dręczenia na relacje między uczniami i ich problemy edukacyjne. Te doświadczenia przenoszą się na relacje w dorosłym życiu, zarówno tych, którzy byli dręczeni, jak i tych, którzy dręczyli.
Książka ta z pewnością pomoże nauczycielom w radzeniu sobie z przypadkami dręczenia wśród szkolnej młodzieży. Jest rodzajem przewodnika, wzbogaconego przykładami scenariuszy do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Pokazuje też krok po kroku, jak zbudować i wdrożyć strategię przeciwdziałania przemocy w całym środowisku ucznia.