Opis produktu
Cechy
Komentarze
Program ćwiczeń percepcji i pamięci słuchowej adresowany jest do dzieci od 2 roku życia, u których występują problemy z mówieniem oraz dzieci ryzyka okołoporodowego zagrożonych dysleksją. Program ten może zostać wykorzystany również do ogólnej stymulacji rozwojowej dziecka. Celem opracowania powyższego bloku jest zebranie dostępnych materiałów i ćwiczeń w formę uporządkowaną i gotową do pracy terapeutycznej od ćwiczeń najłatwiejszych do najtrudniejszych. Percepcja słuchowa to zdolność do rozpoznawania i rozróżniania bodźców słuchowych, a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. W zakresie percepcji słuchowej wyróżniamy umiejętność różnicowania bodźców awerbalnych i werbalnych.
Materiał w poradnikach jest uporządkowany w oparciu o zasadę stopniowania trudności. Zawiera przykładowe zestawy ćwiczeń, które mogą być wzorem i impulsem dla terapeuty. Przedstawione ćwiczenia nie wyczerpują możliwości pracy z dzieckiem, a więc nie ograniczają kreatywności osoby prowadzącej terapię.
Ćwiczenia słuchu awerbalnego są niezbędne dla dzieci małych (już od 2 roku życia), u których występuje opóźniony rozwój mowy, dzieci głuchych (aparatowanych) bądź niedosłyszących, dzieci starszych z bardzo poważnymi wadami wymowy, zaburzeniami słuchu fonematycznego oraz dzieci upośledzonych umysłowo.
Materiał w poradnikach jest uporządkowany w oparciu o zasadę stopniowania trudności. Zawiera przykładowe zestawy ćwiczeń, które mogą być wzorem i impulsem dla terapeuty. Przedstawione ćwiczenia nie wyczerpują możliwości pracy z dzieckiem, a więc nie ograniczają kreatywności osoby prowadzącej terapię.
Ćwiczenia słuchu awerbalnego są niezbędne dla dzieci małych (już od 2 roku życia), u których występuje opóźniony rozwój mowy, dzieci głuchych (aparatowanych) bądź niedosłyszących, dzieci starszych z bardzo poważnymi wadami wymowy, zaburzeniami słuchu fonematycznego oraz dzieci upośledzonych umysłowo.
Komentarze