ABC MÓWIENIA, CZYTANIA I PISANIA. UMIEM MÓWIĆ, CZYTAĆ I PISAĆ.
Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce
mówienia, czytania i pisania. Część II
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej.
Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Zeszyty ćwiczeń ,,Umiem mówić, czytać i pisać" umożliwiają wieloaspektowe nauczanie dzieci z wadą słuchu: rozwijanie świadomości językowej, naukę odczytywania mowy z ust, utrwalanie poznanych liter i wyrazów, naukę czytania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonemowego oraz doskonalenie sprawności manualnej. Zaproponowane ćwiczenia mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Do serii ABC mówienia, czytania i pisania należą:
-
,,Program nauczania", Justyna Łomża;
-
,,Umiem mówić i czytać. Podręcznik do nauki czytania dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania", Justyna Łomża i Irmina Knapik;
-
,,Umiem mówić, czytać i pisać. Zeszyt do rewalidacji dla dzieci z wadą słuchu oraz problemami w nauce mówienia, czytania i pisania. Część I", Justyna Łomża i Irmina Knapik.
Komentarze