Opis produktu
Cechy
Komentarze
Zeszyty ćwiczeń z serii " Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" są
przeznaczone dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną
lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce
uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego
schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do
podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny
obrazek).
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji
słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek
będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje
sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do
podstawowego wzoru.
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne,
sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są
przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można
wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w
szkole.
Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. prawidłowego oceniania odległości
między punktami, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz dominacji ręki. Ćwiczenia te
przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów
narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych
liniach, starając się w precyzyjny sposób połączyć kropki. Jego zadaniem jest
ocenienie odległości między kropkami oraz linijkami (pionowymi, poziomymi) i
kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.
Najpierw dziecko
wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.
przeznaczone dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną
lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce
uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego
schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do
podanego wzoru należy dorysować różne elementy, tworząc za każdym razem inny
obrazek).
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji
słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek
będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje
sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do
podstawowego wzoru.
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne,
sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są
przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można
wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w
szkole.
Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. prawidłowego oceniania odległości
między punktami, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz dominacji ręki. Ćwiczenia te
przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów
narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych
liniach, starając się w precyzyjny sposób połączyć kropki. Jego zadaniem jest
ocenienie odległości między kropkami oraz linijkami (pionowymi, poziomymi) i
kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.
Najpierw dziecko
wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.
Komentarze