PUS Czytanie ze zrozumieniem 4 Wiersze

EPIDEIXIS
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2019
Autor: Małgorzata Chromiak
Format: 16
Liczba stron: 32
25 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
dostępny
Producent:
EAN:
9788375142099
Czas wysyłki:
48 godzin
25,99 zł
Kup teraz
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze
Czytanie ze zrozumieniem 4. Wiersze to jedna z tych książeczek PUS, których celem jest ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Adresujemy ją do dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej.
Umiejętność czytania ze zrozumieniem
nabyta w pierwszych latach nauki jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Otwiera ona przed dzieckiem możliwość samodzielnego czytania, jak też dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy.
Istotą czytania
jest zrozumienie treści poprzez analizę znaczenia poszczególnych słów, wyrażeń i zdań. Dziecko czytające ze zrozumieniem umie wyodrębnić główną myśl tekstu, wskazać bohaterów i prawidłową kolejność wydarzeń. Szybciej i lepiej się uczy. Chętnie też przyswaja nowe informacje i umie je wykorzystywać.
Praktyczne ćwiczenia czytania ze zrozumieniem pozwalają dzieciom zdobyć umiejętność posługiwania się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Jej brak powoduje, że dziecko potrzebuje na czytanie więcej czasu. Znacznie się też obniża poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje nawet zniechęcenie i rezygnacja z czytania.
Czytanie ze zrozumieniem 4. Wiersze
to książeczka, która zawiera zbiór znanych i lubianych wierszy dla dzieci napisanych przez Juliana Tuwima, Jana Brzechwę czy Wandę Chotomską. To zwykle od tych wierszy zaczyna się dziecięca przygoda z czytaniem. Pojawiają się w nich bowiem żarty i zabawy językowe, które łatwo wpadają w ucho. Rymy i rytmy ułatwiają dzieciom przyswojenie pojedynczych wyrażeń lub fragmentów. Pomagają łączyć wydarzenia czy skojarzyć bohatera z konkretnym wierszem. Dzięki temu potrafią one określić nastrój wiersza, ustalić myśl przewodnią utworu i wskazać zawarte w nim przesłanie.