Opis produktu
Cechy
Komentarze
Książeczka PUS Kruk z Kruklanki zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu.
Przyczyną nieprawidłowej wymowy mogą być zaburzenia słuchu fonemowego. Są one często wynikiem niedojrzałości lub mikrouszkodzenia części mózgu odpowiedzialnej za analizę bodźców słuchowych. Powstają wtedy u dzieci problemy np. z odróżnianiem zbliżonych artykulacyjnie dźwięków, prawidłową wymową i pisownią. Z tej grupy często wywodzą się dzieci z dysleksją i z dysortografią.
Większość dzieci przyswaja sobie r dopiero około 3-5 roku życia. Do tego czasu zastępują je innymi łatwiejszymi głoskami, bądź też w ogóle opuszczają r wydłużając jednocześnie sąsiednią głoskę. Jeżeli zjawisko to trwa dłużej niż do 6-7 roku należy z dziećmi rozpocząć ćwiczenia reedukacyjne. Teraz dzięki zabawie z PUS-em ćwiczenie prawidłowej wymowy r przestanie być nudne, nie będzie zniechęcało żmudną pracą i przyniesie wymierne efekty. Kruk z Kruklanki: odszukiwanie takiego samego ciągu liter głoski r i t w nazwie obrazka głoska r w nagłosie i śródgłosie rozróżnianie głosek l i r tworzenie sylab i rymów z głoską r dobieranie w pary przymiotnika z rzeczownikiem z literą r brakujące głoski r i l w rzeczownikach tworzenie wyrazów poprzez dodanie końcowej właściwej sylaby dobieranie podpisów do obrazków mających w nazwie głoski r i l trudne nazwy miast, w których brakuje pierwszych liter.
Przyczyną nieprawidłowej wymowy mogą być zaburzenia słuchu fonemowego. Są one często wynikiem niedojrzałości lub mikrouszkodzenia części mózgu odpowiedzialnej za analizę bodźców słuchowych. Powstają wtedy u dzieci problemy np. z odróżnianiem zbliżonych artykulacyjnie dźwięków, prawidłową wymową i pisownią. Z tej grupy często wywodzą się dzieci z dysleksją i z dysortografią.
Większość dzieci przyswaja sobie r dopiero około 3-5 roku życia. Do tego czasu zastępują je innymi łatwiejszymi głoskami, bądź też w ogóle opuszczają r wydłużając jednocześnie sąsiednią głoskę. Jeżeli zjawisko to trwa dłużej niż do 6-7 roku należy z dziećmi rozpocząć ćwiczenia reedukacyjne. Teraz dzięki zabawie z PUS-em ćwiczenie prawidłowej wymowy r przestanie być nudne, nie będzie zniechęcało żmudną pracą i przyniesie wymierne efekty. Kruk z Kruklanki: odszukiwanie takiego samego ciągu liter głoski r i t w nazwie obrazka głoska r w nagłosie i śródgłosie rozróżnianie głosek l i r tworzenie sylab i rymów z głoską r dobieranie w pary przymiotnika z rzeczownikiem z literą r brakujące głoski r i l w rzeczownikach tworzenie wyrazów poprzez dodanie końcowej właściwej sylaby dobieranie podpisów do obrazków mających w nazwie głoski r i l trudne nazwy miast, w których brakuje pierwszych liter.
Aby w pełni korzystać z książki niezbędy jest zestaw kontrolny PUS, który należy zakupić osobno.
Komentarze