Wychowanie
Pojęcia
Procesy
Konteksty
Maria Czerepaniak-Walczak, Maria Dudzikowa
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania:
- Czym jest wychowanie?
- Dzięki czemu jest tym, czym jest?
- Czy i jak jest możliwe dzisiaj?
- Ku jakiemu światu wychowywać?
- Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek?
- Kim jest/może/powinien być wychowawca?
Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia.
W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów:
1) codzienność jako fenomen i kategoria badawcza,
2) kategorie analityczne w badaniu codzienności,
3) empiryczne badanie specyfiki szkolnej codzienności.
Komentarze