Opis produktu
Cechy
Komentarze
Karty pracy dla klasy 2 dotyczą zagadnień i lektur z epok literackich:
preromantyzmu,
romantyzmu,
pozytywizmu.
Wśród kart dla zakresu podstawowego znajdują się karty A oraz karty B. Ich materiał pogrupowano chronologicznie.
Karta A zawiera tekst naukowy lub popularnonaukowy przypominający problematykę poznanych utworów literackich i polecenia do niego, służące kształceniu umiejętności wydobywania informacji oraz wnioskowania.
Karta B zawiera tekst kultury inny niż utwór literacki; ta karta akcentuje związki tekstu literackiego z innymi tekstami kultury, zawiera polecenia sprawdzające szkolną wiedzę i znajomość kontekstów.
Nauka o języku została wpleciona w poszczególne tematy z kształcenia literacko-kulturowego (integracja treści nauczania).
Karty pracy dla zakresu rozszerzonego dotyczą rozszerzonych lektur obowiązkowych; mogą zwierać tekst filozoficzny, trudniejszy niż w karatach dla zakresu podstawowego.
Na końcu każdej epoki znajduje się karta przeznaczona na pracę projektową (samokształcenie), która łączy się z tendencjami myślowymi epoki, eksponuje jej charakter i najwybitniejsze osiągnięcia.
W kartach pracy zawarto zadania odwołujące się do lektur wskazanych w podstawie programowej:
obowiązkowych dla zakresu podstawowego: twórczość Adama Mickiewicza (Oda do młodości, ballady, Romantyczność, Sonety krymskie, liryka, Konrad Wallenrod, Dziady cz. III); twórczość Juliusza Słowackiego (Kordian, Grób Agamemnona, Testament mój); Nie-Boska komedia Zygmunta Krasińskiego, liryka Cypriana Norwida; Lalka i Z legend dawnego Egiptu Bolesława Prusa, Gloria victis Elizy Orzeszkowej, Potop Sienkiewicza, liryka Adama Asnyka;
uzupełniających dla zakresu podstawowego: Giaur Byrona, Cierpienia młodego Wertera i Faust Goethego
obowiązkowych dla zakresu rozszerzonego: wiersze poetów jezior, Lilla Weneda Słowackiego; utwory Norwida (Bema pamięci żałobny rapsod, Fortepian Szopena, fragmenty Promethidionu i Czarnych kwiatów); Pani Bovary Flauberta, Ojciec Goriot Balzaca.
Pod pytaniami i poleceniami pozostawiono miejsce na odpowiedzi uczniów.
preromantyzmu,
romantyzmu,
pozytywizmu.
Wśród kart dla zakresu podstawowego znajdują się karty A oraz karty B. Ich materiał pogrupowano chronologicznie.
Karta A zawiera tekst naukowy lub popularnonaukowy przypominający problematykę poznanych utworów literackich i polecenia do niego, służące kształceniu umiejętności wydobywania informacji oraz wnioskowania.
Karta B zawiera tekst kultury inny niż utwór literacki; ta karta akcentuje związki tekstu literackiego z innymi tekstami kultury, zawiera polecenia sprawdzające szkolną wiedzę i znajomość kontekstów.
Nauka o języku została wpleciona w poszczególne tematy z kształcenia literacko-kulturowego (integracja treści nauczania).
Karty pracy dla zakresu rozszerzonego dotyczą rozszerzonych lektur obowiązkowych; mogą zwierać tekst filozoficzny, trudniejszy niż w karatach dla zakresu podstawowego.
Na końcu każdej epoki znajduje się karta przeznaczona na pracę projektową (samokształcenie), która łączy się z tendencjami myślowymi epoki, eksponuje jej charakter i najwybitniejsze osiągnięcia.
W kartach pracy zawarto zadania odwołujące się do lektur wskazanych w podstawie programowej:
obowiązkowych dla zakresu podstawowego: twórczość Adama Mickiewicza (Oda do młodości, ballady, Romantyczność, Sonety krymskie, liryka, Konrad Wallenrod, Dziady cz. III); twórczość Juliusza Słowackiego (Kordian, Grób Agamemnona, Testament mój); Nie-Boska komedia Zygmunta Krasińskiego, liryka Cypriana Norwida; Lalka i Z legend dawnego Egiptu Bolesława Prusa, Gloria victis Elizy Orzeszkowej, Potop Sienkiewicza, liryka Adama Asnyka;
uzupełniających dla zakresu podstawowego: Giaur Byrona, Cierpienia młodego Wertera i Faust Goethego
obowiązkowych dla zakresu rozszerzonego: wiersze poetów jezior, Lilla Weneda Słowackiego; utwory Norwida (Bema pamięci żałobny rapsod, Fortepian Szopena, fragmenty Promethidionu i Czarnych kwiatów); Pani Bovary Flauberta, Ojciec Goriot Balzaca.
Pod pytaniami i poleceniami pozostawiono miejsce na odpowiedzi uczniów.
Komentarze