Podręcznik dostosowany do zmienionej podstawy programowej obowiązującej od 1.09.2024
Podręcznik:
- zawiera czytelne oznaczenia treści nieobowiązkowych (dostosowany do aktualnej podstawy programowej);
- obejmuje aktualne materiały do egzaminów i testów;
- gwarantuje realizację treści według obowiązującej podstawy programowej.
Kupując podręcznik, zyskujesz dodatkowo dostęp do e-booka na eduranga. pl, dostępny na eduranga. pl od 01.09.2024 r. Korzystanie z eduranga. pl wymaga założenia darmowego konta.
-
Zaloguj się lub załóż darmowe konto na eduranga. pl
-
Wejdź w zakładkę Biblioteka > E‑booki.
-
Wybierz opcję (+) Dodaj e-book i wpisz kod aktywacyjny (znajdziesz go na okładce papierowego podręcznika). E-book został dodany do Twojego konta i jest widoczny w zakładce: Biblioteka > E-booki.
ZYSKAJ WIĘCEJ! Kup podręczniki WSiP i otrzymaj dodatkowo dostęp do Kursów powtórzeniowych online z języka polskiego i matematyki*, a zyskasz:
- wsparcie w codziennej nauce,
- kurs przygotowujący do matury z języka polskiego i matematyki,
- streszczenia i opracowania lektur,
- bogatą bazę zadań wraz z rozwiązaniami,
- powtórki, quizy i testy,
- lekcje wideo prowadzone przez znanych nauczycieli.
* Materiały do języka polskiego i matematyki na poziomie podstawowym, dostępne od 01.09.2024 na stronie study.eduranga. pl
Autorzy: Chemperek Dariusz, Kalbarczyk Adam, Trześniowski Dariusz
Podręcznik Oblicza epok dla klasy 3, część 2 obejmuje:
-
Dwudziestolecia międzywojennego: edycja zawiera teksty poetów Skamandra, twórców awangardowych, Witkacego i Schulza
-
Literaturę wojenną
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu - rozpoczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu), a także pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyróżniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, również z kultury popularnej - dobranymi zarówno ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art).
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach. Zwieńczeniem każdego działu są bloki Tworzenie własnego tekstu. Notatka syntetyzująca (teksty proponowane uczniowi są zaczerpnięte ze współczesnej prasy i dotyczą najistotniejszych spraw dyskutowanych publicznie). Uwaga, teksty nie dotyczą literatury, a szeroko pojętej kultury i spraw społecznych.
Komentarze