Opis produktu
Cechy
Komentarze
Nowi Tropiciele to cykl dostosowany do nowej podstawy programowej. To cykl dla dzieci, które lubią samodzielnie dochodzić do wiedzy, konstruować ją poprzez doświadczenie.
W podręcznikach zawarte są treści z edukacji polonistycznej, matematycznej, środowiskowej (przyrodniczej, społecznej, geograficznej i historycznej), a także muzycznej i plastycznej.
Nauka czytania odbywa się za pomocą metody analityczno-syntetycznej uwzględniającej elementy czytania globalnego i czytania sylabami (metoda falbankowa, wyróżnianie kolorami sylab), w procesie tym wykorzystuje się również różne techniki nauki szybkiego czytania. Dzięki takiemu podejściu możliwa jest daleko idąca indywidualizacja czytania. Teksty zostały podzielone na trzy poziomy trudności. Różnorodne utwory literackie zostały tak dobrane, aby zapoznawały pierwszoklasistów z klasyką literatury dziecięcej oraz zwracały ich uwagę na dorobek współczesnych poetów i pisarzy.
Na stronach z edukacją matematyczną w nowoczesny sposób prezentowana jest monografia liczb. Szczególną uwagę zwrócono na kardynalny, porządkowy i miarowy aspekt liczby, jej rozkład na składniki i porównywanie liczb za pomocą tzw. liczb w kolorach. Ponadto obrazowo wprowadzono pracę z zadaniami tekstowymi, które ułatwiają dziecku analizowanie, rozumienie i rozwiązywanie problemu matematycznego zawartego w zadaniu.
Treści społeczno-przyrodnicze, na których skupiono się w podręcznikach, budzą zainteresowanie uczniów światem, zawierają wiele akcentów proekologicznych. Tematy przyrodnicze przedstawiono za pomocą realistycznych ilustracji i zdjęć.
Treści muzyczne stymulują kreatywność dziecka w działaniu oraz w tworzeniu, pobudzają i rozwijają jego naturalne skłonności, kształcą samodzielność w myśleniu i działaniu artystycznym. Przygotowują do aktywnego słuchania, muzykowania i tworzenia muzyki. W doborze treści uwzględniono trzy kierunki kształcenia twórczego: percepcyjny, ekspresyjny oraz recepcję sztuki.
Autorki podręcznika skupiły się również na aspekcie wychowawczym i emocjonalnym dziecka. Specjalnie napisana seria opowiadań Listy od Hani i Henia (czytanych przez osobę dorosłą) na temat emocji i problemów wieku wczesnoszkolnego ma pomóc siedmiolatkom w rozumieniu własnych emocji, poznawaniu nowych wzorów myślenia i działania.
W podręcznikach zawarte są treści z edukacji polonistycznej, matematycznej, środowiskowej (przyrodniczej, społecznej, geograficznej i historycznej), a także muzycznej i plastycznej.
Nauka czytania odbywa się za pomocą metody analityczno-syntetycznej uwzględniającej elementy czytania globalnego i czytania sylabami (metoda falbankowa, wyróżnianie kolorami sylab), w procesie tym wykorzystuje się również różne techniki nauki szybkiego czytania. Dzięki takiemu podejściu możliwa jest daleko idąca indywidualizacja czytania. Teksty zostały podzielone na trzy poziomy trudności. Różnorodne utwory literackie zostały tak dobrane, aby zapoznawały pierwszoklasistów z klasyką literatury dziecięcej oraz zwracały ich uwagę na dorobek współczesnych poetów i pisarzy.
Na stronach z edukacją matematyczną w nowoczesny sposób prezentowana jest monografia liczb. Szczególną uwagę zwrócono na kardynalny, porządkowy i miarowy aspekt liczby, jej rozkład na składniki i porównywanie liczb za pomocą tzw. liczb w kolorach. Ponadto obrazowo wprowadzono pracę z zadaniami tekstowymi, które ułatwiają dziecku analizowanie, rozumienie i rozwiązywanie problemu matematycznego zawartego w zadaniu.
Treści społeczno-przyrodnicze, na których skupiono się w podręcznikach, budzą zainteresowanie uczniów światem, zawierają wiele akcentów proekologicznych. Tematy przyrodnicze przedstawiono za pomocą realistycznych ilustracji i zdjęć.
Treści muzyczne stymulują kreatywność dziecka w działaniu oraz w tworzeniu, pobudzają i rozwijają jego naturalne skłonności, kształcą samodzielność w myśleniu i działaniu artystycznym. Przygotowują do aktywnego słuchania, muzykowania i tworzenia muzyki. W doborze treści uwzględniono trzy kierunki kształcenia twórczego: percepcyjny, ekspresyjny oraz recepcję sztuki.
Autorki podręcznika skupiły się również na aspekcie wychowawczym i emocjonalnym dziecka. Specjalnie napisana seria opowiadań Listy od Hani i Henia (czytanych przez osobę dorosłą) na temat emocji i problemów wieku wczesnoszkolnego ma pomóc siedmiolatkom w rozumieniu własnych emocji, poznawaniu nowych wzorów myślenia i działania.
Komentarze