Kalejdoskop ucznia. Liczenie kl. 1 WSiP

WSiP
Oprawa: Broszurowa
Rok wydania: 2017
Autor: Aniela Chankowska
Format: 20
Liczba stron: 80
Seria: WSIP; Kalejdoskop ucznia
24 punktów lojalnościowych za ten produkt
Dostępność:
niedostępny
Producent:
EAN:
9788302170225
Czas wysyłki:
24 godziny
24,99 zł
Powiadom o dostępności
Dodaj do ulubionych Zapytaj o produkt
Opis produktu
Cechy
Komentarze
Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 13, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.
Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji Liczę i Rozwiązuję zadania.
Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody):
ORIENTACJA W PRZESTRZENI
CECHY WIELKOŚCIOWE
Porządkowanie wg jednej cechy
Porządkowanie wg dwóch cech
KLASYFIKACJA
Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy
Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech
Karty logiczne
POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ
Porównywanie liczebności zbiorów
Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr
Liczby porządkowe
DZIAŁANIA NA LICZBACH
Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków
Porównywanie sum i różnic
Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem
ZADANIA TEKSTOWE
Dodawanie i odejmowanie
Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania
Obliczenia pieniężne
Wybieranie poprawnego sposobu obliczania
Zadawanie pytań do zadań
Wybieranie pytań do zadania
Zadania złożone
Zadania trudne
FIGURY GEOMETRYCZNE
Rozpoznawanie figur
Rytmy
Mozaika
Symetrie
JEDNOSTKI MIAR
Obliczenia pieniężne (monety)
Mierzenie długości
Mierzenie masy
Mierzenie czasu. Zegar
Mierzenie czasu. Dni tygodnia
Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić:
włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń;
pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia;
ćwiczenie sprawności rachunkowej;
porządkowanie zdobytej wiedzy;
powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach;
wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne.
Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.