Opis produktu
Cechy
Komentarze
Podręcznik Historia do klasy 4 szkoły podstawowej ma charakter propedeutyczny, zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej:
wyjaśnia, czym się zajmuje historia jako nauka oraz na czym polega praca historyka;
uczy posługiwania się podstawowymi pojęciami historycznymi;
rozbudza zainteresowanie dzieci historią rodzinną i regionalną;
wskazuje na ważne elementy polskiego dziedzictwa kulturowego (symbole i święta państwowe, legendy, zabytki);
prezentuje wybrane postacie i wydarzenia o doniosłym znaczeniu dla polskiej tożsamości kulturowej.
Podręcznik w przyjazny sposób wprowadza 1011-letnich uczniów w nowy dla nich przedmiot nauczania.
Tradycyjną narrację autorską uzupełniają opowiadania historyczne, które nie tylko pomagają poznać i zrozumieć wydarzenia z przeszłości, lecz także pozwalają uczniom wcielić się w postacie historyczne, zrozumieć motywy ich działania i towarzyszące im uczucia.
Duże ilustracje wykonane przez wybitnych polskich grafików z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę historii sprawiają, że lekcje w klasie 4 stają się fascynującą podróżą w przeszłość.
Rekonstrukcje ubiorów z dawnych epok oraz przygotowane w technice 3D modele obiektów historycznych przybliżają uczniom realia życia w minionych czasach.
Zamieszczone w kolejnych rozdziałach Słowniczki uczą posługiwania się pojęciami historycznymi i wyjaśniają trudniejsze terminy pojawiające się w tekście lekcji.
Czytelne osie czasu pomagają w chronologicznym porządkowaniu wydarzeń, obliczaniu czasu oraz posługiwaniu się pojęciami z zakresu chronologii.
Polecenia polegające na pracy z mapą lub planem uczą lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni.
Bogaty zestaw tekstów źródłowych, fotografii, rysunków i schematów wraz z towarzyszącymi im poleceniami pozwala na kształcenie umiejętności odczytywania i analizowania różnorodnych źródeł informacji.
Zwięzłe podsumowania lekcji (Zapamiętaj) oraz lekcje powtórzeniowe (To już znamy, powtarzamy) systematyzują wiedzę i ułatwiają przygotowanie się do sprawdzianów.
Pytania, polecenia i zadania zamieszczone po kolejnych lekcjach oraz na zakończenie każdego działu to świetna forma sprawdzenia wiedzy i umiejętności.
Dodatkowe materiały Warto wiedzieć oraz Poznaj to, co nieznane rozbudzają ciekawość uczniów i zachęcają ich do odkrywania tajemnic z przeszłości, w tym samodzielnego poznawania historii własnej rodziny, lokalnej społeczności czy regionu.
Struktura podręcznika Historia do klasy 4
Dział I. Zapoznaj się z historią
Dział II. Moja historia, moja ojczyzna
Dział III. W Polsce Piastów i Jagiellonów
Dział IV. W czasach zwycięskich wodzów i w latach niewoli
Dział V. Trudne dzieje ostatnich stu lat
wyjaśnia, czym się zajmuje historia jako nauka oraz na czym polega praca historyka;
uczy posługiwania się podstawowymi pojęciami historycznymi;
rozbudza zainteresowanie dzieci historią rodzinną i regionalną;
wskazuje na ważne elementy polskiego dziedzictwa kulturowego (symbole i święta państwowe, legendy, zabytki);
prezentuje wybrane postacie i wydarzenia o doniosłym znaczeniu dla polskiej tożsamości kulturowej.
Podręcznik w przyjazny sposób wprowadza 1011-letnich uczniów w nowy dla nich przedmiot nauczania.
Tradycyjną narrację autorską uzupełniają opowiadania historyczne, które nie tylko pomagają poznać i zrozumieć wydarzenia z przeszłości, lecz także pozwalają uczniom wcielić się w postacie historyczne, zrozumieć motywy ich działania i towarzyszące im uczucia.
Duże ilustracje wykonane przez wybitnych polskich grafików z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę historii sprawiają, że lekcje w klasie 4 stają się fascynującą podróżą w przeszłość.
Rekonstrukcje ubiorów z dawnych epok oraz przygotowane w technice 3D modele obiektów historycznych przybliżają uczniom realia życia w minionych czasach.
Zamieszczone w kolejnych rozdziałach Słowniczki uczą posługiwania się pojęciami historycznymi i wyjaśniają trudniejsze terminy pojawiające się w tekście lekcji.
Czytelne osie czasu pomagają w chronologicznym porządkowaniu wydarzeń, obliczaniu czasu oraz posługiwaniu się pojęciami z zakresu chronologii.
Polecenia polegające na pracy z mapą lub planem uczą lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni.
Bogaty zestaw tekstów źródłowych, fotografii, rysunków i schematów wraz z towarzyszącymi im poleceniami pozwala na kształcenie umiejętności odczytywania i analizowania różnorodnych źródeł informacji.
Zwięzłe podsumowania lekcji (Zapamiętaj) oraz lekcje powtórzeniowe (To już znamy, powtarzamy) systematyzują wiedzę i ułatwiają przygotowanie się do sprawdzianów.
Pytania, polecenia i zadania zamieszczone po kolejnych lekcjach oraz na zakończenie każdego działu to świetna forma sprawdzenia wiedzy i umiejętności.
Dodatkowe materiały Warto wiedzieć oraz Poznaj to, co nieznane rozbudzają ciekawość uczniów i zachęcają ich do odkrywania tajemnic z przeszłości, w tym samodzielnego poznawania historii własnej rodziny, lokalnej społeczności czy regionu.
Struktura podręcznika Historia do klasy 4
Dział I. Zapoznaj się z historią
Dział II. Moja historia, moja ojczyzna
Dział III. W Polsce Piastów i Jagiellonów
Dział IV. W czasach zwycięskich wodzów i w latach niewoli
Dział V. Trudne dzieje ostatnich stu lat
Komentarze