Opis produktu
Cechy
Komentarze
Publikacja jest dodatkiem do podręczników Europa. Nasza historia kl. 7.1 i 7.2. i
razem z nimi stanowi integralną całość. Ukazuje się tylko w polskiej wersji językowej jest uzupełnieniem tych treści, które nie znalazły się w mających swoje niemieckie odpowiedniki częściach 7.1 i 7.2 , a są wymienione w polskiej podstawie programowej. Dotyczy to przede wszystkim różnych szczegółowych aspektów historii narodowej i niektórych zagadnień z dziejów powszechnych.
Podręcznik ma pięć rozdziałów, których numeracja odpowiada numeracji rozdziałów w tomach 7.1. i 7.2. Ma to ułatwić uczniowi pracę z obu tomami. Poszczególne rozdziały mają identyczną kolorystykę i szatę graficzną, jak tomy wspólne, i składają się z identycznych elementów, m.in.: wprowadzenia przedstawiającego najważniejsze treści rozdziału, osi czasu czy materiału Przeszłość w teraźniejszości. Nowością jest zamieszczenie na końcu każdego rozdziału Galerii postaci, w której ukazano najważniejsze postaci związane z dziejami Polski w latach 18151939.
Szczególna rola przypadła w tym tomie ilustracjom przedstawiającym dzieła malarstwa historycznego z XIX i początków XX w. Zamiarem zespołu autorskiego i redakcji było zwrócenie uwagi uczniom, że obrazy tego typu nie są obiektywną rekonstrukcją przeszłości, lecz jej autorską interpretacją dokonywaną przez artystów. Na treści takiego historyzującego dzieła mają wpływ aktualne tematy i problemy, które twórcy przedstawiają w szacie epoki dawniejszej.
razem z nimi stanowi integralną całość. Ukazuje się tylko w polskiej wersji językowej jest uzupełnieniem tych treści, które nie znalazły się w mających swoje niemieckie odpowiedniki częściach 7.1 i 7.2 , a są wymienione w polskiej podstawie programowej. Dotyczy to przede wszystkim różnych szczegółowych aspektów historii narodowej i niektórych zagadnień z dziejów powszechnych.
Podręcznik ma pięć rozdziałów, których numeracja odpowiada numeracji rozdziałów w tomach 7.1. i 7.2. Ma to ułatwić uczniowi pracę z obu tomami. Poszczególne rozdziały mają identyczną kolorystykę i szatę graficzną, jak tomy wspólne, i składają się z identycznych elementów, m.in.: wprowadzenia przedstawiającego najważniejsze treści rozdziału, osi czasu czy materiału Przeszłość w teraźniejszości. Nowością jest zamieszczenie na końcu każdego rozdziału Galerii postaci, w której ukazano najważniejsze postaci związane z dziejami Polski w latach 18151939.
Szczególna rola przypadła w tym tomie ilustracjom przedstawiającym dzieła malarstwa historycznego z XIX i początków XX w. Zamiarem zespołu autorskiego i redakcji było zwrócenie uwagi uczniom, że obrazy tego typu nie są obiektywną rekonstrukcją przeszłości, lecz jej autorską interpretacją dokonywaną przez artystów. Na treści takiego historyzującego dzieła mają wpływ aktualne tematy i problemy, które twórcy przedstawiają w szacie epoki dawniejszej.
Komentarze