Opis produktu
Cechy
Komentarze
Swoboda w planowaniu pracy
Kształcenie literacko-kulturowe i językowe w odrębnych podręcznikach; podział treści na rozdziały oparty na różnicach genologicznych (różne rodzaje i konwencje literackie) dobór i kolejność realizowanych treści zależy od decyzji nauczyciela.
Czytelna struktura podręcznika
Jasne kryterium podziału na rozdziały (przynależność formalna danego tekstu).
Treści w obrębie działów dodatkowo uporządkowane chronologicznie, co daje poczucie ładu.
Stały układ elementów dotyczących przywołanych tekstów: Zanim przeczytasz!, Info (informacje wstępne), wyraźnie wyeksponowane definicje i nawiązania kulturowe, uporządkowany zbiór pytań i poleceń.
Bogactwo tekstów kultury
Wiele wartościowych przykładów z klasyki literackiej, a także ciekawe dla uczniów teksty z literatury współczesnej.
Nacisk na umiejętność czytania i rozumienia tekstów po każdym tekście polecenia porządkujące pracę: od pierwszych reakcji czytelnika (Moje odczucia, moje wrażenia), przez rozumienie poszczególnych elementów (Czytam i rozumiem, Przyglądam się tekstowi), po pogłębioną interpretację (Myślę, więc jestem) i samodzielne działania ucznia (Bawię się twórczo)
Zachęcanie za pomocą specjalnych oznaczeń do poszukiwania związków pomiędzy różnymi tekstami.
Przygotowanie do odbioru różnych tekstów kultury liczne reprodukcje, Sztuka patrzenia omówienie wybitnych dzieł plastycznych, odwoływanie się do zjawisk kultury współczesnej.
Interesujące dla uczniów odwołania do różnych mediów (np. Telewizja dawniej i dziś).
Opracowania lektur
Zadania do lektury uporządkowany zbiór poleceń pomagających w interpretacji lektur (obowiązkowych i uzupełniających), które zgodnie z podstawą programową powinny zostać przeczytane w całości.
Rozdziały w podręczniku:
1. Początki słowa
2. W królestwie narratora
3. Refleksja o naszym świecie
4. W głąb myśli i uczuć
5. Świat na scenie i ekranie
6. W świecie kultury popularnej
Kształcenie literacko-kulturowe i językowe w odrębnych podręcznikach; podział treści na rozdziały oparty na różnicach genologicznych (różne rodzaje i konwencje literackie) dobór i kolejność realizowanych treści zależy od decyzji nauczyciela.
Czytelna struktura podręcznika
Jasne kryterium podziału na rozdziały (przynależność formalna danego tekstu).
Treści w obrębie działów dodatkowo uporządkowane chronologicznie, co daje poczucie ładu.
Stały układ elementów dotyczących przywołanych tekstów: Zanim przeczytasz!, Info (informacje wstępne), wyraźnie wyeksponowane definicje i nawiązania kulturowe, uporządkowany zbiór pytań i poleceń.
Bogactwo tekstów kultury
Wiele wartościowych przykładów z klasyki literackiej, a także ciekawe dla uczniów teksty z literatury współczesnej.
Nacisk na umiejętność czytania i rozumienia tekstów po każdym tekście polecenia porządkujące pracę: od pierwszych reakcji czytelnika (Moje odczucia, moje wrażenia), przez rozumienie poszczególnych elementów (Czytam i rozumiem, Przyglądam się tekstowi), po pogłębioną interpretację (Myślę, więc jestem) i samodzielne działania ucznia (Bawię się twórczo)
Zachęcanie za pomocą specjalnych oznaczeń do poszukiwania związków pomiędzy różnymi tekstami.
Przygotowanie do odbioru różnych tekstów kultury liczne reprodukcje, Sztuka patrzenia omówienie wybitnych dzieł plastycznych, odwoływanie się do zjawisk kultury współczesnej.
Interesujące dla uczniów odwołania do różnych mediów (np. Telewizja dawniej i dziś).
Opracowania lektur
Zadania do lektury uporządkowany zbiór poleceń pomagających w interpretacji lektur (obowiązkowych i uzupełniających), które zgodnie z podstawą programową powinny zostać przeczytane w całości.
Rozdziały w podręczniku:
1. Początki słowa
2. W królestwie narratora
3. Refleksja o naszym świecie
4. W głąb myśli i uczuć
5. Świat na scenie i ekranie
6. W świecie kultury popularnej
Komentarze