Matematyka i muzyka są jak siostry... Zarówno nauczyciele, jak i rodzice, słysząc to sformułowanie, zastanawiają się, gdzie konkretnie są te siostrzane związki i co z tego wynika dla efektywnej edukacji dzieci. Matematyka uznawana jest przecież za postrach ? naukę dla wybranych, przed którą należy mieć dystans, muzyka natomiast rzadko kojarzona jest w ogóle z nauką, ponieważ bezpośrednio wpływa na nasze emocje: pomaga w ich przeżywaniu i umila czas.
Jednak pomimo że w obiegowych opiniach wydają się one odległymi wyspami, są sobie jako nauki niezwykle bliskie, co udowadnia niniejsza publikacja. Powstała ona na gruncie Dziecięcej matematyki? autorstwa prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, a skupiając się na praktyce pedagogicznej, daje czytelnikowi konkretny przepis na zabawy umuzykalniające, które wspomogą dzieci w kształtowaniu pojęć matematycznych.
Autorką publikacji jest dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska ? doktor nauk społecznych, była doktorantką prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, z którą współpracuje od ponad dekady. W sieci znana jest odbiorcom jako @pani__zuzia, autorka projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, pedagog specjalny, nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel rytmiki. Skończyła studia ze wspomagania zadatków uzdolnień matematycznych. Ukończyła I i II stopień szkoły muzycznej. Głównymi nurtami jej działalności jest edukacja matematyczna z wykorzystaniem metody Dziecięcej Matematyki? oraz edukacja muzyczna.
Czytelnik znajdzie tu:
- informacje o związkach muzyki z matematyką oraz wpływie zajęć umuzykalniających na efektywność edukacji matematycznej dzieci;
- zagadnienia dotyczące roli edukacji matematycznej i umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym;
- wskazówki do realizacji zajęć i przykłady utworów z zakresu muzyki filmowej i klasycznej;
- opisy konkretnych zabaw oraz piosenki opracowane specjalnie na potrzeby efektywnej edukacji w obszarach edukacji matematycznej i muzycznej;
- dwie płyty CD z muzyką do przeprowadzenia zajęć.
Komentarze