Baw się z nami literami to zbiór ponad 170 propozycji zabaw, ćwiczeń i aktywności wspomagających naukę czytania. Publikacja powstała w wyniku zainteresowania Autorki Odimienną Metodą Nauki Czytania według koncepcji dr Ireny Majchrzak i fascynacji ideą traktowania imion dzieci jako bazy do nauki czytania. W czasie wieloletniej praktyki nauczycielskiej Autorka opracowała szereg oryginalnych i kreatywnych zabaw i aktywności, które mają wspierać, motywować oraz pomagać w nabyciu umiejętności czytania niezależnie od stosowanej metody (choć początkową inspiracją dla Autorki był pomysł opracowany przez Irenę Majchrzak publikacja nie jest opisem tej metody, lecz zbiorem własnych nauczycielskich doświadczeń związanych z kształtowaniem u dzieci umiejętności czytania).
Książka została podzielona na rozdziały wedle stopnia trudności proponowanych zabaw. Proces nauki czytania zaczyna się więc od rozpoznawania liter z własnego imienia podczas zabaw z własną wizytówką. Następnie dzieci bawią się wszystkimi wizytówkami dostępnymi w grupie, przez co poznają i utrwalają wszystkie litery alfabetu i zaczynają bawić się sylabami. Ostatnie rozdziały skupiają się na układaniu i odczytywaniu wyrazów, a następnie całych zdań.
Wizytówki stanowią nie tylko doskonałą bazę do nauki czytania. Zabawy z ich wykorzystaniem integrują grupę i dają każdemu dziecku poczucie bycia pełnoprawnym jej członkiem. Wykorzystanie wizytówek może pomóc również w procesie adaptacji dzieci do przedszkola.
Wizytówki można wprowadzić w każdej grupie wiekowej: zarówno w grupie trzylatków, czterolatków czy pięciolatków, jak i w grupach starszych, również jednorocznych (tzw. zerówkach), a także w żłobku, w grupach świetlicowych lub wyrównawczych. Zabawy wizytówkami i na bazie wizytówek sprawdzą się również w grupach mieszanych wiekowo. Dziecko niezależnie od stopnia umiejętności może uczestniczyć w zabawach i odnieść sukces.
Komentarze