Proponowany zbiór ćwiczeń Spytaj sfinksa Sambora dowodzi, że języka polskiego można uczyć lepiej. Lepiej dla dziecka, któremu Autorka przypisuje rolę poszukiwacza i odkrywcy.
Zbiór ten kieruje uwagę w stronę dwóch kwestii: co działo się, zanim zostało znalezione w Dolinie Srebrnych Dłoni, czy znaleziska okażą się interesujące dla ucznia. W efekcie znakomicie wpisuje się w potrzeby rozwojowe jedenastolatków, którzy myślą konkretnie i obrazowo, ale już umieją przechodzić z dosłowności do przenośni.
Z kolei wymyślanie dialogów z fikcyjnymi bohaterami, tworzenie przepisów kulinarnych dla mieszkańców fantastycznej Doliny Srebrnych Dłoni albo dedykowanych im rymowanek łączy zadania z nowymi dyspozycjami uczniów piątej klasy m.in. ze zdolnością odwracania operacji umysłowych oraz decentracji, czyli patrzenia na świat oczyma innego.
Komentarze