Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji.
Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku.
Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej.
![A fe! Społeczno-kulturowe konteksty wstrętu...](/files/_product/311713/__product_tiny/226511.jpg)
![Aktywna strona nieskończoności](/files/_product/326652/__product_tiny/326406.jpg)
![Andare a casa o in casa?](/files/_product/278632/__product_tiny/557769.jpg)
![Artystyczne światy Anny Szpakowskiej-Kujawskiej](/files/_product/278433/__product_tiny/558193.jpg)
Komentarze